środa, 21 września 2011

Tour Broker: 4000zł zniżki na 5* hotel czy 1500zł za nic?


Okazja, która pojawiła się w serwisie MyDeal.pl mogła zaskoczyć swoją atrakcyjnością niejednego podróżnika. Firma Tour Broker, z siedzibą w Warszawie, oferowała sześć noclegów w luksusowym, 5-gwiazdkowym hotelu Eurostars Madrid Tower w Madrycie za jedyne 1490zł. Można śmiało powiedzieć, że była to jedna
z największych zniżek jaką oferowały serwisy z zakupami grupowymi na noclegi w hotelach.


Na stronie booking.com cena za 6 noclegów w tym hotelu, w pokoju dwuosobowym superior i ze śniadaniami wynosi ok 5400zł, a to i tak jest o 36% mniej niż cena regularna.

Jak widać na stronie MyDeal.pl ofertę kupiło 170 osób.

Na tym atrakcje (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) się chyba kończą...

Aby zrealizować kupon należy wysyłać swoje dane (imię, nazwisko, daty pobytu) na maila firmy Tour Broker, która to w przeciągu 24h powinna za nas dokonać rezerwacji w hotelu.
Tak też zrobił jeden z klientów MyDeal. Rezerwacja w hotelu rzeczywiście została na jego nazwisko dokonana, jednak jest to rezerwacja (na razie?) nieopłacona. Co ciekawe, firma Tour Broker dokonała tej rezerwacji
za pomocą... serwisu booking.com.

Nie wiadomo jak udało się owej firmie zarezerwować hotel warty 5400zł za 968,50zł (cena kuponu minus prowizja MyDeal).
Nie wiadomo dane czyjej karty kredytowej podali do zabezpieczenia tej rezerwacji (co jest konieczne
na booking.com), swoje, czy może klienta MyDeal, który z niej korzystał płacąc poprzez system eCard.

Pytania te pozostaną na razie bez odpowiedzi, ponieważ ani serwis MyDeal, ani klienci, nie mogą się obecnie z firmą Tour Broker skontaktować.

Aktualizacja:
MyDeal zwraca klientom koszt kuponu, tylko kto zwróci koszt np. biletów lotniczych do Madrytu?



Kliknij, jeśli podobał Ci się wpis:

19 komentarzy:

  1. Tour Broker rozpłynęło się chyba na dobre - nie ma z nim dalej kontaktu, a MyDeal zwraca pobrane za deal pieniądze. Szkoda tylko, że zakupiłam już bilety do Madrytu (bez opcji zwrotu !!!)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taki sam problem.Po rozmowie z Rzecznikiem Praw Konsumenta będę domagała się zwrotu kosztów biletów lotniczych od serwisu MyDeal zgodnie z artykułem 471 kodeksu cywilnego.MyDeal nie sprawdził rzetelnie Partnera-firmy Tour Broker,która nigdy nie miała siedziby na ul.Wołoskiej 9A w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz napisać ciąg dalszy bo jestesmy w takiej samej sytuacji,ale nie miałem czasu się tym zająć. A może uda sie zrobić pozew grupowy?

      Usuń
  3. No to proponuję, żeby może zrobić to wspólnie. Poprosiłam MyDeal, żeby przysłało mi konkretną informację, kto personalnie potwierdzał po stronie hotelu w Madrycie współpracę z TourBroker oraz jak można się z T.B. skontaktować oprócz danych adresowych, które są nieaktualne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda,że nie skontaktowałyśmy się wcześniej,moje pismo do MyDeala poszło wczoraj.Teraz czekam na odpowiedż.Myślę,że jest nas więcej, osób z biletami..Najlepiej byłoby wystosować jeszcze wspólne pismo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poczekajmy, co Pani odpiszą. Mnie napisali, ze nie ponoszą żadnej prawnej odpowiedzialności za działania T.B. Wcześniej, zaproponowali doradztwo w zakresie dochodzenia odszkodowania od T.B., zobaczymy więc jakie działania podejmą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dziś miałem rezerwować hotel i kupować bilety lotnicze. Dobrze, że trafiłem na wasze komentarze. Zastanawia mnie dlaczego MyDeal nie informuje swoich klientów o problemach z T.B. Może sprawa się jeszcze wyjaśni? Chociaż rzeczywiście deal wyglądał chyba zbyt pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  7. W swoim blogu MyDeal poinformowało, że wszystkie osoby, które zakupiły deal są poinformowane o problemach z T.B. Dodatkowo odpisali mi, że: "podjęli decyzję o zgłoszeniu sprawy do odpowiednich organów". Po tym, co Pan napisał zastanawiam się, jak jest w rzeczywistości - deal jest długi, a kwota, jaka została przez nas wpłacona niemała....

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    mam ten sam problem, brak kontaktu z Tour Broker i kupione bilety do Madrytu. Dajcie znać czy MyDeal ustosunkowuje się do kwestii zwrotu pieniędzy za bilety lotnicze i co doradzał Wam Rzecznik Praw Konsumenta. Skoro twierdzą, że nie ponoszą prawnej odpowiedzialności to może trzeba im zasugerować, że jest jeszcze coś takiego jak dobra reputacja i media, które nagłaśniając sprawę, są w stanie szybko ją zniszczyć. Nie wiem czy ludzie będą u nich chętnie kupować kupony wiedząc, że robią zakup w ciemno. Powinni po prostu wziąć na siebie odpowiedzialność za niesprawdzonego partnera, którego to oni powinni zweryfikować, a nie my.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzecznik Praw Konsumenta nie miał w tej sytuacji,jaka zaistniała ,żadnych wątpliwości,że mamy domagać się odszkodowania tylko i wyłącznie od MyDeal,poniewaz to oni nie wywiązali się z umowy.Firmy Tour Broker,jako takiej nie było i nie ma.To są oszuści.Dlaczego my mamy ponosić straty za nierzetelność serwisu MyDeal?

    OdpowiedzUsuń
  10. Proponuję, zajrzeć również na stronę MyDeal do komentarzy na temat Madrytu oraz podjąć z nimi jakieś konkretne rozmowy? Zadałam tam dość dużo pytań, na które pewnie więcej osób chciałoby dostać odpowiedzi: http://www.mydeal.pl/forum.php?topic=669

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadza się, MyDeal nie wywiązał się z umowy sprzedaży 6 dni w hotelu w Madrycie za 1500 zł, dlatego powinien zwrócić pieniądze za deal, który nie doszedł do skutku - to oczywiste. Ale mam duże wątpliwości, czy będzie się można od nich domagać zwrotu kasy za zakupione bilety lotnicze.
    Jeżeli ktoś kupił bilety na samolot bez potwierdzenia, że ma opłaconą rezerwację w hotelu, to obawiam się, że nie tylko MyDeal, ale i T.B. mogą się wywinąć od odpowiedzialności za poniesioną stratę, ponieważ de facto nie doszło do realizacji umowy z M.D. - usługa, za którą zapłaciliśmy nie została wykonana. Nie było zatem podstaw, żeby ponosić dalsze koszty (zakup biletów), zrobiliśmy to na własne ryzyko - tak będą bronili się M.D. i T.B. - nie bez racji.
    Nie dotyczy to tych osób (czy są takie?), które uzyskały od T.B. informację sugerującą, że jest wszystko w porządku, tzn. że mają opłaconą rezerwację w hotelu. Jeśli ktoś uzyskał takie potwierdzenie, to można mówić o odpowiedzialności solidarnej MyDeal i T.B. za poniesione straty (zakup biletów lotniczych w celu skorzystania z usługi, o której mieliśmy prawo sądzić, że ją skutecznie zakupiliśmy).

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja, po dokonaniu rezerwacji mailowej wysłanej do Tour Broker, dostałem takiego maila zwrotnego: "rezerwacja pokoju w terminie 29.10.2011-04.11.2011 została dzisiaj
    potwierdzona i opłacona. Od poniedziałku można zweryfikować rezerwację w
    hotelu na podane w mailu dane. Natomiast od środy (14.09) rezerwacja ta
    będzie w hotelu posiadała status opłaconej (jest to czas potrzebny na
    realizację przelewu międzynarodowego, którego dyspozycja dzisiaj została
    przez nas złożona)." Wysłałem już dwa maile do hotelu w celu weryfikacji rezerwacji, ale do tej pory nie dostałem w ogóle odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  13. W nawiązaniu do swojego poprzedniego posta o braku odpowiedzi z hotelu. Odpowiedź otrzymałem, ale nie za wesołą: "We do not have any reservation under your name.
    I guess you confirmed you reservation by Tour Broker and I just want to let
    you know that this is a fake.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też dostałam maila o potwierdzonej i opłaconej rezerwacji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na gruponie jest teraz oferta 3 dni w apartamentach Eurobuilding w Madrycie.Czyżby następna ściema?

    OdpowiedzUsuń
  16. raczej nie, bo już bez dziwnego pośrednika tylko bezpośrednio w hotelu się rezerwuje, no i cena jest tylko nieznacznie obniżona w stosunku do booking.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam,
    Niestety też się dałem nabrać. Byłem w czerwcu służbowo w Madrycie i obiecałem sobie, że tam wrócę pozwiedzać bo to piękne miasto i wiele interesujących muzeów. Wdziałem ten hotel, bo naprawdę rzuca się w oczy i byłem zszokowany ceną za pobyt w nim, gdyż w ciężko było znaleźć hotel w centrum w ustawowym limicie. Po zakupie kuponu wysłałem maila z prośbą o rezerwację i otrzymałem odpowiedź: Szanowny Panie,
    >
    > dziękujemy za zakup kuponu.
    >
    > Prerezerwacja na podane przez Pana dane została dokonana i jest dla
    > Pana wiążąca. Publikacja oferty w serwisie My Deal zakończyła się
    > dzisiaj. Oczekujemy teraz na listę sprzedanych kuponów z serwisu My
    > Deal, jeśli dzisiaj ją otrzymamy to w piątek, najpóźniej w
    > poniedziałek
    > otrzyma Pan ostateczne potwierdzenie i możliwość weryfikacji rezerwacji
    > w hotelu.
    >
    > ---
    > Z wyrazami szacunku
    >
    > Krzysztof Pieczyński
    >
    > Tour Broker
    > ul. Wołoska 9A lok. 514
    > 02-583 Warszawa
    > 22 242 83 67
    >
    Wykonałem telefon do Tour Broker i usłyszałem zapewnienie, że "prerezerwacja'" jest pewna i mogę dokonać zakupu biletów lotniczych, co też uczyniłem (1400 PLN). Następnie nie otrzymałem żadnego potwierdzenia i numeru rezerwacji. Wykonywałem telefony i maile do TB i nic. Z hotelu otrzymałem info, ze to oszustwo i nigdy nie współpracowali z TB. Aktualnie myślę o dokonaniu rezerwacji w tym hotelu w rezerwowanym terminie i następnie wystąpić do MD o zwrot kosztów pomniejszonych o cenę kuponu. Decyzje podejmę po konsultacji z prawnikami. Zgadzam się z komentarzami, które mówią o tym, że MD ma obowiązek sprawdzenia partnerów i w rozmowie telefonicznej z MD takie same zapewnienie otrzymałem. powiedziano mi, że wszyscy partnerzy są sprawdzani jak się okazał nie do końca i na pewno to jest niedociągnięcie ze strony MD. Ponadto ja nie zakupiłem kuponu w TB tylko w MD i oni według mojej opinii powinni ponosić konsekwencje zawartej umowy i następnie rościć zwrot poniesionych przez nich kosztów w stosunku do TB. Niestety pkt. 16 regulaminu:" MyDeal sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za Usługi otrzymane przez Użytkownika od Partnera. Określone w Kuponie Usługi świadczy na rzecz Użytkownika dany Partner w swoim imieniu i na własny rachunek, dlatego MyDeal sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika za niedopełnienie przez partnera należytego obowiązku realizacji Usługi. W przypadku wystąpienia problemu przy realizacji Usługi MyDeal sp. z o.o. dołoży wszelkich starań, aby znaleźć rozwiązanie zadowalające zainteresowane strony". znosi z nich odpowiedzialność z MD, ale mówi o zadowalającym rozwiązaniu, który dla mnie jest pobyt w Madrycie w zarezerwowanym terminie w przyzwoitym hotelu. Myślę, że jak się wspólnie o to zawalczymy to nasz pobyt w Madrycie może dojść do skutku.
    Pozdrawiam,
    Bodi
    Bogey007@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. nazwisko pewnie też zmyślone... http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Pieczy%C5%84ski

    OdpowiedzUsuń