sobota, 26 października 2013

Jak łatwo zdobyć status Star Alliance Gold

Star Alliance logo
Star Alliance (w skrócie *A) to największy na świecie sojusz linii lotniczych. W jego skład wchodzi 28 linii:
Star Alliance linie lotnicze
Adria Airways (Słowenia), Aegean Airlines (Grecja), Air Canada (Kanada), Air China (Chiny), Air New Zealand (Nowa Zelandia), All Nippon Airways (Japonia), Asiana (Korea Południowa), Austrian Airlines (Austria), Avianca (Kolumbia), Brussels Airlines (Belgia), Copa Airlines (Panama), Croatia Airlines (Chorwacja), EgyptAir (Egipt), Ethiopian Airlines (Etiopia), EVA Air (Tajwan), LOT (Polska), Lufthansa (Niemcy), SAS (Dania, Norwegia i Szwecja), Shenzhen Airlines (Chiny), Singapore Airlines (Singapur), South African Airways (RPA), Swiss International Air Lines (Szwajcaria), TACA (Salwador, Honduras, Gwatemala, Nikaragua, Kostaryka), TAM Airlines (Brazylia), TAP Portugal (Portugalia), Thai Airways International (Tajlandia), Turkish Airlines (Turcja), United Airlines (USA), US Airways (USA).

Wiele z nich ma swoje własne (lub wspólne dla kilku linii) programy lojalnościowe (np. Miles&More, KrisFlyer, Royal Orchid Plus, ANA Mileage Club, Miles&Smiles, Miles&Bonus).

Star Alliance nie prowadzi osobnego programu lojalnościowego tylko łączy wszystkie programy swoich linii członkowskich w jedną całość. Należąc do programu danej linii lotniczej zbieramy punkty (tzw. mile) latając dowolną z tych 28.

Statusy członkowskie w Star Alliance


W samym *A występują dwa statusy: Silver (który raczej nie oferuje szczególnych przywilejów) oraz Gold (tu już zdecydowanie jest o co się starać :). Przywileje z tych statusów obowiązują, gdy latamy dowolną z linii członkowskich *A.

Co nam daje status Star Alliance Gold? Między innymi:

Aby uzyskać status *A Gold należy zdobyć odpowiedni status w programie danej linii, do którego należymy.

Na przykład w Miles&More:
  • odpowiednikiem statusu *A Silver jest status Frequent Traveller
  • odpowiednikiem statusu *A Gold jest status Senator lub HON Circle

Jak to jest podzielone w innych programach można sobie sprawdzić np. na tej stronie.

Łatwy sposób na status Star Alliance Gold


Statusy w poszczególnych programach lojalnościowych różnią się od siebie łatwością zdobycia oraz oferowanymi przywilejami. Wspomniany status Frequent Traveller (w M&M) uprawnia już do wstępu do saloników (Business), ale może być trudniejszy do zdobycia niż odpowiednik statusu *A Gold w innym programie.

W którym programie najłatwiej zdobyć status, który jest odpowiednikiem Star Alliance Gold?
Jest to...

Program lojalnościowy Miles&Bonus 


Greckie linie lotnicze Aegean prowadzą swój program lojalnościowy pod nazwą Miles&Bonus. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie jeśli chcemy w prosty sposób uzyskać wysoki status Gold w całym sojuszu Star Alliance. Nie dość, że łatwo uzyskać to potem jeszcze jest bardzo łatwo utrzymać ten status – wystarczy odbyć zaledwie jeden lot w ciągu 36 miesięcy!


Aktualizacja: Niestety zasady uzyskania i utrzymania statusu Gold w M&B się zmieniły i nie jest już tak łatwo jak to jest opisane poniżej (aktualizacja wkrótce!), chociaż nadal to pewnie najlepszy sposób na zdobycie Golda w Star Alliance.

Żeby otrzymać status Gold w Star Alliance należy:
  • Założyć konto w programie Aegean Miles&Bonus, najlepiej z TEGO LINKU dającego 1000 mil za samą rejestrację
  • Uzbierać 4000 mil statusowych (a właściwie to 3000) w ciągu 12 miesięcy (a nie roku kalendarzowego, jak w wielu innych programach) – uzyskamy wtedy status Blue
  • Uzbierać 16.000 mil statusowych w ciągu 12 miesięcy od zdobycia statusu Blue

Mile statusowe zdobywamy latając dowolną linią z sojuszu Star Alliance. Liczba mil, które możemy zdobyć zależy od klasy rezerwacyjnej (booking class). Pod tym linkiem można sprawdzić jakie klasy (po ich kodach literowych) uprawnione są do zdobywania mil w danych liniach lotniczych. Najlepiej jednak sprawdzać na stronie konkretnego przewoźnika/programu, bo tutaj też są podane informacje o zdobywaniu mil, a widzę spore rozbieżności między tymi dwoma stronami. Natomiast dzięki Great Circle Mapper szybko obliczymy odległość milową danego rejsu. Jest to przydatne narzędzie, jeśli liczbę możliwych do zdobycia mil w danej klasie oblicza się mnożąc rzeczywistą odległość milową przez dany mnożnik (np. 1,5 czy 150%), a nie jest to po prostu zryczałtowana stawka milowa (flat rate).

Wystarczy np. lot w dwie strony z Londynu do Sydney linią Thai w odpowiedniej klasie ekonomicznej by uzbierać ponad 20.000 mil, a przez to złoty status w Aegean Miles&Bonus i całym Star Alliance.
Lot, po którym uzyskamy status Star Alliance Gold


Kliknij, jeśli podobał Ci się wpis:

11 komentarzy:

  1. Ten lot to tylko przykład, czy jest jakiś pomysł na właśnie taką podróż ?:) Miejmy tylko nadzieję, że Aegan utrzyma te warunki, bo po jest to praktycznie lifetime gold. W porównaniu do warunków LO/LH, jak najbardziej się opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,
    mam pytanie co do zbierania punktów w programie Miles & Bonus. Czy jeśli lecimy w kilka osób, to mogę te osoby ,,podpiąć'' pod mój numer członkowski? Ktoś to sprawdza? Są jakieś przeciwwskazania? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym to się nie orientuję, ale chyba nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Problemem jest niestety to że wiele klas rezerwacyjnych daje do 50% mil lub nie daje żadnych mil. Jedyna nadzieja w błędach taryfowych takich jak rok temu na TR i przelot z Warszawy do KUL w klasie business za €695. Chyba że się mylę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!
    Mam pytanie bo nie do końca to rozumiem. Czy te pierwsze 3000 mil możemy zdobyć latając tylko Aeganem, czy też wszystkimi innymi liniami wchodzącymi w skład aliansu. A co się z tym łączy, czy lecąc np. Lufthansą gdy jestem zapisany zarówno do miles and more jak i miles and bonus to zbieram za jeden lot punkty i do tego programu i do tego? Bo jeżeli tak jest to można zdobyć ten status gold latając innymi liniami wchodzącymi w skład aliansu, a jedynie aby go utrzymać trzeba raz na trzy lata przelecieć Aeganem. I jeszcze jedno pytanie jak długo możemy zbierać najpierw te 3000 mil a potem jeszcze te 16.000 żeby nam się nie zaczęły kasować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Praktyki jeśli chodzi o mile lotnicze to niestety nie mam, ale ogólnie to zbiera się je do wybranego programu (latając dowolnymi liniami z sojuszu, oczywiście jeśli dana taryfa daje mile), a potem pewnie można sobie te mile przenieść do innego.

    Tutaj masz regulamin Miles&Bonus: http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/terms-conditions/
    Z tego co widzę to jest tak, że najpierw musisz w ciągu 12 miesięcy od pierwszego lotu uzbierać 4000 mil (lub 3000 mil w ciągu 12 mies. pewnie od rejestracji z tym bonusem) żeby dostać status Blue, inaczej mile będą się stopniowo kasować, jeśli minie rok od ich zdobycia. Potem tak samo ze statusem Gold.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy jest moliwy podobny myk w oneworld?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy na pewno mamy 12 miesięcy na 16k mil po zdobyciu Blue? Nie jest tak, że od pierwszej uzbieranej mili musimy w ciągu roku zdobyć 20k żeby uzyskać GOLDa?

    OdpowiedzUsuń
  9. status Frequent Traveller oferuje, priority boarding, free business lounge oraz extra bagaz. Autor pisze, ze tylko Gold Status to ma... jest to błąd

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak to wygłada, jeśli jestem członkiem M&M (z trudem dostanę frequent travellera gdy doliczą mi loty z ubiegłego tygodnia), to mogę po prostu przejść do Miles&Bonus i zacząć zbierać punkty w dowolnej linii *A? Czy Frequent Traveller podniesie nie status do Blue w M&B? Czy punkty można zbierać poza punktami, np kartami płątnoczymi? Zakłądam, że LOTowska DinersClub nie zadziałą, ale nowa karta Citibanku już pewnie tak? Czy po uzyskaniu statusu GOLD będzie można przenieść mile na M&M?

    OdpowiedzUsuń