(ostatnia aktualizacja: 22.09.2016)
Na czym to polega?
Większość sieci hotelowych daje gwarancję na to, że cena noclegu w danym hotelu na ich oficjalnej stronie internetowej nie jest wyższa niż na stronach pośredniczących (np. Booking.com, Agoda.com).
Jeżeli na innej stronie znajdziemy niższą cenę, to oprócz
wyrównania stawki do tej niższej, otrzymamy:
darmowe punkty, dodatkową zniżkę lub nawet darmową noc!
Gwarancja Najlepszej Ceny (ang.
Best Rate Guarantee,
BRG) wymaga jednak spełnienia często rygorystycznych warunków, które różnią się w zależności od hotelowej sieci.
Mają natomiast kilka wspólnych zasad, np.:
- Poprzez stronę sieci hotelowej należy złożyć wniosek BRG (ang. BRG claim) najpóźniej 24 godziny od dokonania rezerwacji w hotelu
- BRG działa tylko w przypadku: tej samej daty pobytu, dokładnie tego samego typu pokoju (łącznie z typem łóżek, wyżywienia), tej samej stawki (z możliwością anulowania lub nie), takiej samej liczby osób w pokoju
- Porównywane ceny muszą być w lokalnej walucie hotelu
- Liczą się tylko ogólnodostępne strony internetowe, a stawki muszą być dostępne również w momencie weryfikacji naszego wniosku
Gwarancja Najlepszej Ceny jest istotna szczególnie dla uczestników programów lojalnościowych. Tylko rezerwując nocleg na oficjalnej stronie hotelu/sieci otrzymujemy za dany pobyt punkty oraz możemy korzystać z przywilejów jakie oferują nam statusy członkowskie.
Poniżej przedstawię programy BRG istotnych sieci hotelowych.