wtorek, 14 kwietnia 2015

Ważne zmiany w programie IHG Rewards Club!

(ostatnia aktualizacja: 23.04.2016)
Szykują się spore zmiany w programie lojalnościowym IHG Rewards Club. Niektóre zaczynają obowiązywać już od dziś, a na inne trzeba będzie poczekać do 2016 roku.

W skrócie:
  • obniżono wymagania co do uzyskiwania statusów
  • wprowadzono nowy, najwyższy status członkowski (Spire Elite)
  • mają zostać wprowadzone nowe przywileje
  • zebrane na koncie punkty przestały być zawsze ważne bezterminowo
  • zmieni się cena w punktach niektórych hoteli

Więcej o zmianach można przeczytać na specjalnie w tym celu utworzonej stronie IHG, na której znajdują się także odpowiedzi na "najczęściej zadawane pytania" - FAQ.

Ewentualnie w specjalnie w tym celu napisanym poście poniżej... ;)


Wymagania dla uzyskania konkretnych statusów członkowskich

Od dziś, żeby uzyskać status Gold, należy odbyć 10 kwalifikujących nocy lub zebrać 10.000 kwalifikujących punktów (wcześniej 15 nocy lub 20 tys. pkt.). Status Platinum uzyskamy po 40 nocach lub 40.000 punktach (wcześniej 50 nocy lub 60.000 punktów).

Czyli w sumie podobnie jak wcześniej było z opcją "fast track", tylko znika konieczność nocowania w trzech (dla statusu Gold) lub czterech (dla Platinum) różnych hotelowych markach sieci IHG.

Wszystkie noce/punkty zebrane od stycznia 2015 r. liczą się do uzyskania statusu na nowych zasadach.


Nowy, najwyższy status w IHG


Od 1 lipca 2015 r. będzie można uzyskać status jeszcze wyższy niż Platinum. Nie jest na razie znana jego nazwa (chcą widocznie potrzymać nas w napięciu!;), ale po kolorystyce wygląda na to, że będzie to status Black. Wiadomo na razie, że aby go uzyskać należy odbyć w ciągu roku 75 nocy albo zebrać 75.000 punktów.

Posiadając ten najwyższy status będziemy otrzymywali 100% więcej punktów (za status Platinum otrzymujemy +50%, a za Gold +10%). Do tego otrzymamy coroczny bonus w postaci 25.000 punktów lub możliwość podarowania statusu Platinum innej osobie!

Aktualizacja:
Najwyższy status członkowski w IHG Rewards Club ma jednak kolor czerwony, a jego nazwa to: SPIRE ELITE.
IHG Rewards Club - SPIRE ELITE status
Osoby, które ten status otrzymały mogą już zdecydować czy chcą otrzymać 25.000 punktów bonusu czy podarować status Platinum innej osobie. Wystarczy zalogować się na konto i w My Account będzie widać podpunkt Choice Benefits. Wyboru należy dokonać do 31 grudnia 2016 roku. Punkty natychmiastowo trafią na konto, a jeśli wybierzemy opcję z podarowaniem Platyny, to status osoby obdarowanej też się od razu zmieni.

Ja niestety mocno spadłem w IHG, także jakby ktoś nie miał pomysłu komu podarować status Platinum (i miał już za dużo punktów na koncie), to mogę mu w tym pomóc. :))


Nowe benefity dla poszczególnych statusów


Punkty bonusowe na pewno nie będą jedynym przywilejem wynikającym z posiadania nowego, najwyższego statusu. Może IHG się "szarpnie" na darmowe śniadanie lub upgrade do pokoju klubowego? Pewnie można tylko pomarzyć... ;)

Zmienią się również benefity dla posiadaczy statusów Gold i Platinum. Wszystko to ma zacząć obowiązywać od 2016 roku, tak że niestety trzeba się jeszcze uzbroić w cierpliwość.

Aktualizacja: Mamy już koniec kwietnia 2016 r., a coś nie słychać o żadnych nowych przywilejach statusowych w IHG Rewards Club...


Punkty przestają mieć bezterminową ważność (dla niektórych członków)


Niestety to co było jedną z mocniejszych stron programu IHG Rewards Club, czyli bezterminowa ważność punktów, właśnie przestało obowiązywać. Po 12 miesiącach nieaktywności na koncie członkowskim, znikają z niego wszystkie zebrane punkty. Należy więc co najmniej raz na rok odbyć kwalifikującą noc lub wymienić punkty na darmową noc, kupon zniżkowy lub inną nagrodę.

Jest jednak pocieszenie - członkom posiadającym jeden ze statusów Elite (czyli Gold lub Platinum) punkty nadal nie będą wygasać po 12 miesiącach nieaktywności. Dopiero jeśli utracą oni status i zostaną z podstawowym - Club, to od tego momentu muszą w ciągu roku uzyskać lub wymienić jakieś punkty, żeby wszystkich nie stracić.

Niby napisane jest, że "any activity that earns additional points or uses your existing points will extend your 12 month window", także ciekawe czy zarezerwowanie dowolnego pobytu za punkty, a następnie anulacja również nie pozwoli na przedłużenie tego 12-miesięcznego okresu. ;)

Aktualizacja: Tak, rezerwacja dowolnego hotelu za punkty (również w stawce Point Breaks, czyli za 5.000 punktów) przedłuża ważność wszystkich zebranych punktów o rok. Anulacja takiej rezerwacji (jeśli zachowany zostanie termin bezpłatnej anulacji, to punkty wracają na konto) również przedłuża ich ważność. W końcu najpierw punkty są odejmowane, a potem dodawane do konta, także są to dwie "aktywności punktowe", a to, że nie odbyło się tej rezerwacji nie ma znaczenia... :)

Osoby posiadające status InterContinental Ambassador (czyli dzięki temu też co najmniej status Gold w IHG) również nie muszą się martwić o wygasanie punktów.

Ta zmiana wchodzi w życie już dziś (14 kwietnia 2015 r.), tak że punkty mogą wygasnąć najwcześniej w maju 2016 r.


Zmiana punktowej ceny niektórych hoteli


Od 1 maja 2015 r. liczba punktów potrzebna do ich wymiany na darmową noc ma wzrosnąć o 5 do 10 tysięcy w przypadku niecałych 300 hoteli oraz zmniejszyć się o 5 tysięcy w przypadku około 150 hoteli IHG. Nadal jednak wszystkie hotele będą kosztować od 10 do 50 tysięcy punktów za noc ("reward night"). Oprócz tych z promocyjnej listy Point Breaks, mam nadzieję... :)

Aktualizacja:
Pojawiła się już lista hotelów, których cena w punktach ulegnie w najbliższym czasie zmianie. Można ją zobaczyć tutaj.

Jedynym polskim hotelem na liście jest Holiday Inn Warszawa Józefów, którego cena spadnie z 20.000 punktów na 15.000 punktów za noc. Podobny los spotka też hotel Holiday Inn Express w Norymberdze. Spadną również ceny hoteli w Indiach, Indonezji (z jednym wyjątkiem) czy Abu Dhabi. Jeśli ktoś się wybiera do Hokkaido lub Ishikawy w Japonii, to też powinien być zadowolony. Widać niestety też i sporo podwyżek: w Paryżu, Kijowie, Glasgow, Londynie, kilka hoteli w Hongkongu, Singapur, Dubaj. InterContinentale w Hua Hin i Koh Samui w Tajlandii, które do tej pory były bardzo tanie, również niestety drożeją i to aż o 10 tys. pkt.

Aktualizacja #2:
W styczniu 2016 r. nastąpiły zmiany w kategoriach punktowych hoteli IHG. Między innymi wprowadzono dwie nowe stawki: 55.000 i 60.000 punktów za noc. Ceny niektórych hoteli w punktach spadły (np. Holiday Inn w Bydgoszczy), a innych wzrosły. Więcej o tych zmianach przeczytacie w osobnym poście na blogu.


Kliknij, jeśli podobał Ci się wpis:

20 komentarzy:

  1. Oby nic w Point Break nie namieszali :) btw. kiedy można spodziewać się nowej puli hoteli w PB ?

    OdpowiedzUsuń
  2. No myślę, ze nie zmienią ;)
    Obecna jest jeszcze do końca maja, także jakoś wtedy będzie ruszać kolejna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może do Club Carlson Gold, przynajmniej tutaj ktoś pisał, że mu się udało: http://statusmatcher.com/report/51757
    A CC Gold jest ciekawym statusem, bo można m.in. korzystać ze stawki 2 noce w cenie 1 w weekendy: http://www.hotelspotter.pl/2013/02/club-carlson-2-noce-w-cenie-1.html

    OdpowiedzUsuń
  4. A propos statusu Gold, od stycznia mam już 10K pkt kwalifikujących, a mimo to dalej mam status Club. Kiedy mi to zupdatują?

    OdpowiedzUsuń
  5. To teraz widocznie musza się jeszcze sami zorientować, że wprowadzili jakieś zmiany :)
    Ale ogólnie powinien Ci się jakoś niedługo zmienić, ewentualnie trzeba by do nich napisać z zażaleniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Modlę się, żeby pozostawili BPK w Nowym Jorku, wtedy po 3 nocach się przekonam(y) ile wart jest Black :-/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dam im jeszcze chwilę ;) Troche zmartwiło mnie też, że zwiększą się stawki punktowe na niektóre hotele. Mam kilka na oku, ale dopiero za tydzień kończę SYS, a potem będę nerwowo czekać na naliczenie, oby jeszcze w kwietniu... No chyba, że zmienią wartości na korzyść. Szkoda, że nie podadzą listy tych hoteli :(

    OdpowiedzUsuń
  8. @autor
    "Ta zmiana wchodzi w życie już dziś (14 kwietnia 2015 r.), także punkty mogą wygasnąć najwcześniej w maju 2016 r."
    "Obecna jest jeszcze do końca maja, także jakoś wtedy będzie ruszać kolejna"

    nie "także", a "tak, że"

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukałam właśnie takiego miejsca, gdzie mogłabym poszukać opinii o hotelach do których planuję jechać! Na dodatek widzę, ze informujecie o promocjach i okazjach cenowych... Super! Profil na FB już "zalajkowany" i na pewno będę śledzić bloga. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! Dzięki za miłe słowa :)
    Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wojciech Swieczynski15 kwietnia 2015 23:43

    Mi "zmaczowali" Platinum w IHG z Club Carlson Gold Elite w zeszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio poprosiłem o status match HHonorsDiamond do Club Carlson. Dostałem informację, że najwyższy status w konkurencyjnym programie uprawnia do statusu Gold Elite, niższy (a więc np Gold w IHG) do Silver Elite.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli, dla statusu poniżej Golda punkty przepadną w maju 2016r w przypadku braku aktywności, to jeśli takowa aktywność będzie np. w styczniu 2016, to czy punkty będą ważne do stycznia 2017r, czyli rok od ostatniej aktywności itd przy kolejnych pobytach?

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, rok od ostatniej aktywności. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki, zatem najlepiej zrobić aktywność w kwietniu 2016 ;) oczywiście wcześniej jsk coś będzie ciekawego to także ale gdyby nic nie podchodziło...

    OdpowiedzUsuń
  16. No, ogólnie najlepiej jest zbierać vouchery, które dają przy zameldowaniu, bo one mają przeważnie długi termin ważności, więc można się wstrzymać z ich wprowadzeniem, a takie punkty też powinny się liczyć jako aktywność na koncie... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. no tak to jest optymalizacja...o ile takie coś uznają ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nadal widzę na koncie stare zasady fast track'a. Czy to się zmieni w systemie od 1 lipca? Coś pisali na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  19. Pewnie dopiero po 1 lipca to się zmieni, ale tak czy inaczej, wszystkie noclegi od początku roku będą się liczyć na tych nowych warunkach.

    OdpowiedzUsuń